playlist abang...

Monday, June 6, 2011

Sebelum Penghujung nyawaku….

Share

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM…

Di saat aku Kegembiraan..di saat aku Alpa.. di saat Keegoan ku..di saat aku ditemani oleh syaitan-syaitan..aku lupa akan matlamat “UNTUK APA AKU HIDUP DI BUMI”...aku lupa segala2nya..kerana dengan “Nikmat Dunia” ini..yang telah melalaikan aku...dengan CETUSAN HATI INI aku dapat berkongsi ISI HATI aku..seorang insan CiptaanMu..Ya Allah..

Di saat aku dalam kegembiraan…aku lupa akan kamu Ya Allah..aku lupa insan yang berada di dalam kesusahan serta Insan yang Inginkan Pertolongan..Maafkanku Ya Allah..Aku menangis Atas kegembiraan ku ini Ya Allah..

Di saat aku dalam kealpaan..aku lalai dengan Semua PESAN MU Ya Allah..Maafkanku Ya Allah..Aku menangis Atas Kealpaan ku ini Ya Allah..

Di saat aku dalam keegoan..aku menepis Semua PERINGATAN MU Ya Allah..Maafkanku Ya Allah..Aku menangis Atas Keegoan ku ini Ya Allah..

Di saat aku Lalai dengan Duniawi ini..Aku hanya ISLAM pada NAMA.. Ya Allah..Maafkanku Ya Allah..Aku menangis Atas Kelalai yan ku ini Ya Allah..

Aku lupa semuanya…Ampunkan lah Dosa hambaMu ini Ya Allah..Aku hanya Sekerdil umatMu..Ampunkan Aku Ya Allah..

Ingin Ku Ubah semuanya..

Ingin Ku Cerah kan tempat Yang Gelap..

Ingin Ku Lembutkn Hati yang Keras ini..

Ingin Ku Luruskan JalanKu..

Ingin Ku Bersihkan segala Kekotoran pada Diriku..

Ingin Ku Lembutkan lidah ku agar selalu membaca AyatMu..

Ingin Ku Tegak Kan kembali Tiang-tiang yang runtuh selama ini..

Ingin Ku Balas semua Jasa-jasa Ibubapaku,Walaupon belum tentu aku dapat membayar kembali semua Titisan-titisan peluh mereka DiSaat mereka membesarkan Aku menjadi Manusia yang Berguna..Tanpa mereka MENGELUH!! Walaupun mereka dalam serba kekurangan..KESABARAN mereka tiada tandingan..Aku berSYUKUR atas kurniaanMu Ya Allah..

Ya Allah…Dengan nama Khairil amri…Aku ingin Menangis Di Atas SejadahMu Ya Allah..Ingin aku mengucup KaabahMU Ya Allah…

Ya Allah…TerimaLah Taubat Hamba MU ini…

Ya Allah..Ampunkan la semua Dosa-dosaKu,Kedua ibubapaKu,Guru-guruKu,Rakan-rakanKu,Kenalan-kenalanKu,PensyarahKu,MajikanKu,Adik-BeradikKu,Sepupu-sepupuKu,Seluruh KeturunanKu,PembacaKu,MusuhKu Serta Semua UmatMu..TempatKan Kami serta Mereka Di SyurgaMu Ya Allah..Amin..

Engkau Maha Pengasih,lagi Maha Pemaaf..

Engkau Maha Penerima Taubat,Lagi Maha PenYAyang..

Ya Allah…Aku takut akan KEMATIAN yang Engkau Ciptakan..

Aku takut akan NerakaMu..

Aku takut akan SeksaanMu..

Aku hanya insan biasa..Yang tidak lepas dari membuat salah..Insan baru belajar serta ingin belajar…belum TERLAMBAT untuk aku cuba ubah semuanya..semuanya…Aku bersyukur kerna engkau telah SEDARKAN AKU akan Nikmat dunia ini yang sementara…

Malam ini…aku menangis kembali…mengenang dosa-dosa ku…mengenang segala perbuatan aku..sesama makhluk..Masih belum terlambat untuk aku berubah..pintu taubat masih terbuka..Ingin aku cium bau syurgaMu Ya Allah..Engkau Maha Pengampun Dosa..

Aku tahu aku tak layak cium bau SyurgaMu..Tapi terimalah Taubatku..Aku ingin kembali kepadaMu…

Jika nanti sudah sampai masa aku untuk pergi,Disaat Malaikat Maut menghampiriKu,Disaat ia ingin menjalankan tanggungjawabnya,aku berharap aku bersedia..semoga aku pergi dengan tenang..semoga aku di tempatkan bersama-sama orang yang beriman..wahai pembaca,andai 1 hari nanti anda kehilangan seorang sahabat,sedekahkan lah al-fatihah..bergitu juga kepada ku nanti…Wassalamm..

Yang benar,

KHAIRIL AMRI BIN AZI

(Abang Mak Panggil Balik)

No comments:

Post a Comment